fredag 22. februar 2013

Trestammer i stua

Siden vi valgte tapeten med motivet av en skog i sort-hvitt så ville jeg få inn elementer som gjorde stilen i rommet mere helhetlig, jeg har jo gjort om tv-bord og et lite bord i mere tre/skogspreg, men vi måtte ha mer enn dette!

Så, (mens min kjære var på jobb vel og merke..)
Gikk jeg ut og hentet inn to bjørkestammer.
Disse burde vel egentlig ha ligget inne i 1 mnd eller noe for å få tørket opp skikkelig, men det hadde jo selvfølgelig ikke jeg tid til !
De fikk være inne i litt over ei uke, så vi får bare løse problemene med krymping osv. seinere! :)

Lille Målfrid "hjelper" gledelig til, hun var mest i veien enn til hjelp da men..
Gøy med litt selskap da iallefall!



Slik så gulvet i kjellerstua ut når jeg var færdig med å ta av barken på den første stokken..
Guuud for et arbeid!!
Min kjære kom hjem fra jobb og lurte på hva i HE***T*E jeg holdt på med, fikk bortforklart det litt og overbevist han om at "D e værd d sjø!, d bli såå fint!"
hann hadde jo stilt spørsmål om disse to stokkene tidligere også men jeg sa ikke stort om det siden jeg visste at han var skeptisk til at det skulle bli "for mye tre" i stua.
"Artigheter" som at vi måtte kjøpe oss små fugler å ha der nede ++, kom når mine ideer ble lagt frem.. Men, men, jeg tåler det jeg !



Her er begge stokkene nesten ferdig avbarket.
Barken tok vi vare på for den er jo super å tenne opp med :)

Begge stokkene fikk seg en grundig vask og et strøk med beis :)
Først tenkte jeg å ha på en hvit beis, men for at stokkene skulle bli mest synlig,lage en brytning i det ellers hvite rommet og matche tapeten så slo jeg til å beisa disse mørke også!
Og glad er jeg for det!



Her er den ene stokken plassert i rommet. Jeg ble sååå fornøyd!! :D
Min kjære som var MEGET skeptisk til dette synes også at dette ble veldig fint.

Nokk en gang likte du det når du fikk se det ferdige resultatet.. Bare nevner det, Kjære.... !


Noen hjemmelagde lykter av gamle syltetøyglass henger på stokkene med telys i.
Vi har en plan for disse stokkene men vi er litt usikre på om vi bare skal la de være slik som de er eller om vi skal gjennomføre planen vår.




Hva synes du om å ha
bjørkestammer inne i hus ??

1 kommentar:

  1. Så utrolig kult. Men tror ikke jeg kommer til å gjøre det samme selv. Er nok litt pysete av meg. Mekaniske noe lignende på verandaen.

    SvarSlett