fredag 22. februar 2013

"Ny" Tv-benk

Når vi pusset opp kjellerstua så hadde vi bestemt oss på forhånd at dette var noe vi ikke skulle bruke nå mye penger på.. Malinga vi brukte var maling som var tilgode fra vi malte stua i sommer, og vi skulle ha de samme møblene som vi hadde fra før :)


Her er TV-benken vi hadde, egentlig tenkte vi å få i en ny skjenk eller kommode siden denne var en del oppskrapet og stygg. Men etter at vår flotte tapet kom opp på veggen så ville vi jo selvfølgelig at mest muli av denne skulle vises, så jeg dro til ByggMakker og fikk kjøpt noen planker og en beis, og slik ble resultatet.
Vår gamle tv-benk ble ny :)


Jeg malte de fronten og sidene i antikkhvit


Her skrur jeg på plankene, kappet i ulike lengder.

Slik så bordet ut før jeg beiset det.
Først tenkte jeg at jeg skulle ha endene på bordet i en lengde, men siden vi har tapet av en stor skog,  litt grove materialer og dette rommet skulle bli et tøfft men stilig rom så ville jeg at plankene skulle være i ulike lengder på endene også.




Her er bordet etter ett strøk med beis, var VELDIG spent på fargen, jeg vurderte en lysere grå farge, men endte opp med denne, kunne jo ikke stå hele dagen å fundere på hvilken en jeg skulle velge..

Jeg er veldig glad for at jeg tok en farge som var såppass mørk med tanke på tapeten og sofaen osv. :)

Stilig ja??
Synes den ble tøff jeg !
Og så vidt jeg vet, er det noen andre som har lånt ideen min allerede, så jeg tror nokk det er flere som likte dette! :)

 

4 kommentarer:

  1. Så kult... Ikke så mye som skal til.. Gjenbruk er som regel veldig lurt! :)

    SvarSlett
  2. Heisann. Husker du hva fargen på beisen heter? Utrolig fin farge! ;D

    SvarSlett
  3. Hva heter beisen? Veldig fin

    SvarSlett
  4. Ser dette er et gammelt innlegg, men prøver. Hva heter fargen på beisen du har brukt? Kjempefin:-)

    SvarSlett